Nya förebilden:

Mia Törnblom!

Gick och shoppade lite på staden och fick ett meddelande av Linnéa,
som undrade om jag skulle på den obligatoriska föreläsningen i vår skola idag om självkänsla, jahapp tänkte jag och skickade ett enkelt "jaa no kan ja väl komma med på det"

Ångrade mej lite då jag en timme innan det skulle börja kom till skolan i klackaskor som gav mina fötter en riktig helvetes dag.. tänk om man skulle åkt hem istället..

Nå, hann trumma lite i musikstudion med Bagge under tiden jag väntade och sen var det bara att släpa sin röv till Estradan. Blev lite fundersam då ca 300 pers som inte var från vår skola stod i kö för att betala innan de också fick komma in och höra på denna tydligen så duktiga Mia Törnblom.

Så började hon, och gud vad duktig hon var, med hjälp av världens spralligaste personlighet, lite oskyldiga svärord, skämt och historier från verkliga livet fick hon de 2 timmarna vi alla satt där och lyssnade att kännas som en halvtimme.

Sådana enkla saker som man hört förr fick plötsligt en helt annan betydelse, en större och mer förstådd betydelse, hon lade farm de små orden som "mod, support, självkänsla" m.m. på ett nytt sätt så de fick mycket större innebörd, på samma gång som hon undehöll oss så det hela bara blev grymt roligt.

Efter föreläsningen, efter massor med skratt och lite dåligt samvete då allt hon sade stämde så bra in på en själv, träffade jag min kära lilla Alexandra som inte var på föreläsningen.

Berättade med iver åt henne vilken grym föreläsning jag precis varit på och då frågar hon: va de int en såndär då som man blir riktig deppad av och det enda de säger är "sök upp en psykolog eller kurator om du är sån eller sån.. bla bla bla"

Men nej sån föreläsning var det vekligen inte!

Så nu skall jag börja "Assa" mer och "Dissa" mindre, sluta se mig själv som ett misstag för ett misstag jag gjort, ljuga mej fram till att jag verkligen duger som jag är enda tills jag tror på det, börja kalla bristningar på benen för ränder, och istället för att säga bilringar på magen, skall de börja heta volanger, låter lite mindre hemskt då.

Och så skall jag även köpa hem hennes bok för nu skall jag banne mej läsa den. Det som är så intressant är att denna Mia Törnblom är f.d knarkare! Vilkn helomvändning i livet!

En av hennes böcker:



Så denna dag då jag gick till skolan och kände mej som världens skit som inte fatta nånting av preppkursen i kortmatte, efter att man läst långmatte senaste 3 åren, gått på stan och slösat pengar som man inte har råd att slösa, haft ont i fötterna och varit skitsur på sig själv för ingenting, lyckades bli en riktit skitbra dag tack vare en person, vilket jag är väldigt tacksam över! Lika tacksam som jag är över att jag drog mej själv till föreläsningen, och lika tacksam som jag är över att vår rektor såg till att vi vara med och ta del av den!

Så med nytt humör gick jag glatt till gymet idag och pushade mej själv lite mer än vanligt, och dendär bättre "tycka mer om mej själv" känslan har funnits kvar hela dagen, hoppas det håller i sig!

Kom just hem från Sandra där hon, jag och emelie satt och babblade som vanligt, underbara vänner man har, helt vridin i hovo är de, men underbara!

Godnatt imorgon väntar en dag full av jobb och gym och troligen bowling för mej!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0