Åter igen i Gamla Vasa

  • Här igen i lugnet efter hörförståelse i Engelska och kaffe med Renate!
Har haft grymt mycket egen tid här hos Sia senaste dagarna, sakens skönt, bara slappat, kollat film och lagat mat.. De e så tyst här, kan bero på att mina öronlock ha täppts fast (ha vari så i en vecka, börjar bli nervös) och att jag bara har åtm. 50% nedsatt hörsel pga det eller så är det faktiskt tyst här, men de e skönt, här finns inga av mina böcker, uppgifter, eget rum eller nåt så jag har inget jag måst göra = inget dåligt samvete då man ligger i soffan och kollar film
  • Måste ju ofc sköta om popparna men det är ju bara roligt för en djurvän som mej (Sia ett tips til dej: Raka av pälsen på Laban och Vira, satan i gatan vad de löser, jag är lika pälsig som dem nu!)
En dålig sak med mej är att jag bara skriver om allt onödigt skit, det jag skulle skriva här var endast vilka filmer jag har hunnit kollat och ge er tips på dem, men nej nej har redan hunnit skriva en halv novell..
  • JAJA ska skriva mindre bolla nu och skriva lite mer bra bolla:
Solsidan säsong 2, jepp, jag hade inte sett dem innan igår,ni som är lika ute som mej, kolla!! satt för mej själv och skrattade, solsidan får solklara 5/5p!
  • Sen kollade jag "Let me in", hada svårt att välja mellan alla 1000 filmer Sia har på sin dator så valde en slumpvis och det blev denna, ganska konstig film, fiktion, handlar om mobbning av en liten kille som får en tjejkompis/flickvän som är en vampyr, inte en film jag skulle rekommendera, den var inte spec bra men jag blev iallafall berörd av hur de skildrade mobbningen, ushdå, stackars lilla killen! Tänk att sånt förekommer i verkligheten...
  • Sen gjorde jag slump- metoden igen och vips blev det en barnfilm; "How to taim your dragon", men den va riktit bra! Haha, satte på den och tänkte ämen vafaaan när den började, men den var riktit kul, den var bra gjord och draken är ju så söt <3 För att vara en film som riktar sig åt barn tyckte jag ändå de lyckades bra med att hålla lite "äldre" humor på den iaf, så nån kväll då hjärnan känns riktit överarbetad, sätt på denna och bara kolla utan några extra funderingar
  • Sen ha jag kollat Bridesmaids, den var ju faktiskt inte bra, tyckte inte alls den var en komedi, mest deprimerande, hade hört av vänner att den inte var bra men tänkte att jag skulle ge den en chans, jag hade fått för mig att det var en liten motsvarighet till "Hangover" fast med tjejer istället, men nej nej, handlar bara om hur en av brudtärnorna når botten och hur den slutar listar man ut redan i mitten av filmen, nej, ingen höjdare tyckte jag
  • Mitt tycke av dessa filmer alltså, kom då sen ihåg att jag har grymt dålig humor (tycker att riktiga humor filmer är såna i stil med "american pie")
Sådär det var dagens hiss och diss av ett par filmer
Fan, vad onödig blogg jag har,haha


/ Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Dragon-filmen e skiiitsööööt :D

2012-02-13 @ 17:26:24
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0