Svar på frågorna



Hur vill du helst att ditt liv skall se ut om 10 år?
Om 10 år fyller jag 30, just nu skulle jag helst vilja att jag skulle äga en gård på landet som ligger nära en stad och på min gård som såklart är skitsnygg med stora ägor har jag mitt egna häst- företag, chockin tänker ni, men det är min absoluta dröm! Å så skulle jag ju såklart ha hittat min drömman och vara jättelycklig! :)

Tidigaste barndomsminnet?
Kanske då jag i dagis fick fingrarna klämda i en dörr riktit ordentligt eller hoppa omkring i mammas och pappas vatensäng då vi bodde inne i stan.. var väl 3 år?

Bästa föremålet i ditt rum? :D
Jag kan vara tråkig och säga min säng, dator eller telefon
men om vi bortser från dem så är nog ett album som Sia gjorde åt mig den absolut bästa prylen i mitt rum, den ligger väldigt nära hjärtat! Ett helt album fullproppat med bilder som beskriver hela tiden som jag hade Tinsku hos henne, att hon dessutom är en otroligt bra fotograf och att Tinsku nu inte längre är min häst gör albumet bara mer värdefullt! Ush, Nostalgi att öppna det albumet och plåta ett par foton från det så ni får en tjuvtitt, får en liten tår i ögonvrån!



 

1. Vart går din drömresa?
Island eller Thailand skulle jag säga men om jag skulle välja ett ställe som jag inte vart på skulle det nog vara att få kolla in alla sevärdheter i Australien!

2. Hur ser den perfekta dagen ut för dig?
Jaa-a, en vardag skulle ju iaf vara en lyckad dag i skolan/ på arbetet, tid efteråt för många skratt med vännerna och sedan få fara ut och rida, detta då utan stress och med glatt humör!  

3. Favorit kläddplagg ?
Min gråa huppari från London, den har varit med om mycket den! Skulle kunna ha på mig den 24/7, såå skön! Ingen kvalité eller dyr huppari alls men jag diggar den! 



 
Om du var osynlig för en dag, vad skulle du göra då?
Klättra på nåt hus som är centralt i stan och sitta och kolla utsikten med benen hängandes ut över kanten, stjäla en jacka som jag vill ha men inte har råd med nu just (hehe) och sitta på waynes och tjuvlyssna på folks konversationer

Vad ville du bli när du var liten?
Haha, jag ville faktiskt bli Taxichaufför!! :D


Favorit mat-rätt?
En blodig biff med rödvinssås.. namii


Berätta vad du ska göra när du fått den vita mössan och skålat i skumpa med fantastic?
Festa som fan på strampen, ha krabbis, sen hoppas på att jag slipper in till nån skola här i Vasa, flytta hemifrån och jobba på studie- motivationen! :)

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Hahaha, nej inte ett dugg!


Vilket är ditt grymmaste party trick?
Ja har inga.. närmaste partytricket jag kommer är att jag står för underhållningen då jag halsar rätt mycket öl, slocknar, efter ca en timme vaknar och är riktit på G och börjar festa igen som att ingenting skulle ha hänt (allt detta händer då under förfesten)

Har du någongång råkat ut för att någon stött på dej och använt en riktig klyschig raggningsreplik? isåfall vilken?
Haha, "Jag kan simma, men i dina ögon, drunknar jag", dock av en kille som jag kände från förr, av okända är väl det närmsta "klyschig" raggningsreplik nåt i stil med "ursäkta, får jag bara säga att du är otroligt vacker!"


Om du skulle få byta liv med en kändis för en dag, vems liv skulle du vilja testa på att leva då?
Cam Gigandet, för då skulle jag både få testa på att vara kille, vara skitsnygg, vara känd och vara rik! :)

Du får ett presentkort med gränslöst belopp för ett användningstillfälle, till vilken butik skulle du då vilja ha detta köpkort?
Ikea! Där finns ju allt till hemmet!

Har du nångång snattat något eller gjort nåt annat "småkriminellt"?
Stjält en vattenkanna från en pizzeria då jag var full och jättetörstig.. det är väl det mest kriminella jag har gjort.. haha!

Vilken bild i ditt arkiv beskriver dej bäst som person?
Fan va svår fråga Emelie! :D Av alla bilder jag har på datorn, denna:



Blogg- arkivet, en blandning av dessa 2:
 
 
Vad är de pinsammaste du nånsin ha gjort?

Blottat mej för hela Sandö.. i misstag!! (Emelie jag hatar dej ännu för den gången!)

bästa dagen, eller händelsen, hittills i ditt liv?
Dagen då vi körde efter min alldeles egna häst Tinsku, då var jag 14 år och lyckligaste på jorden!


Nybliven hästägare åt Tinsku, som jag ägde i 4 underbara år, blod svett och tårar men så mycket kärlek, att bli hästägare kom att bli en helt ny livsstil, som jag trivdes jävligt bra med! han är fortfarande mannen i mitt liv! ;)

vilka är dina favoritskor?
Mina mörkblåa Converse!

om du sku få önska en sak, va som helst, å de sku gå i uppfyllelse. va sku du då önska dej?
Finns ju jättemycket, men för att de flesta av mina drömmar ska gå i uppfyllelse är det nog smartast om jag önskar att jag skulle bli lite mer chill och sluta döma mej själv så hårt (:

hur ser din drömman ut och va ska han ha fö egenskaper? 
Hahah, jaa-a du, han har en bra utstrålning, funkar bra med mina vänner, tar ingen skit och är inte för snäll, utseendemässigt vet ja int riktit, personligheten styr så mycket, men brunett, lite muskler och tatureingar sitter inte fel! 

Vad gör dig lycklig?
Mina vänner och familj, att få ha djur omkring mig, att känna mig uppskattad och små roliga spontana guldkorn i vardagen!

  


Hur går vägen mot vita mössan? :D
Jag börjar se ljuset i tunneln! :)

Hur skall jag få dig att byta ut ölflaskorna mot skumppaglas? Har funderat på det länge nu..
Du kan ju alltid fylla skumppaglasen med öl.. ;)

Va ska du göra efter gymnasie? :)
Flyttar nog in till stan ett år iaf, försöker slippa in på nån skola och studera, jobba på sidan om, sen efter det kanske dra till Åland/ Sverige, men man vet ju aldrig, kaske jag hamnar mitt inne i Finland, vi får se!!

Det var frågorna, hoppas ni är nöjda med svaren! :)

/ Johanna


Kommentarer
Postat av: julp

HAHA sandras och in konversation. fan jag älskar er hahahah

2012-01-30 @ 09:58:38
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/bysulf
Postat av: Johanna

haha vi har våra stunder ;)

2012-01-30 @ 23:24:59
Postat av: Sia

Va gulli du e! :') Those were the days!

2012-02-02 @ 15:35:19
Postat av: Johanna

Jaa Sia det var det verkligen, saknad!! (:

2012-02-03 @ 00:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0